mrym beat پنجشنبه 11 خرداد 1396 12:32 ب.ظ نظرات ()

غذاهای توصیه شده در وعده سحر:

به جهت سلامت بدن وبخصوص کلیه‌ها گرفتن روزه بدون سحری توصیه نمیشود. سحر باید زودتر از خواب برخیزیم بخصوص جهت نوجوانان روزه دار تا با آرامش بیشتر و جویدن کامل غذای سحر صرف شود. در سحر باید غذای کاملی مثل انواع خوراک‌ها و پلو خورش‌ها صرف شود تا بدن در طول روز دچار مشکل نشود. از لبنیات توصیه به مصرف ماست و از میوه‌ها و سبزی‌ها می‌توان سیب، سبزی خوردن، سالاد، گوجه فرنگی و هندوانه استفاده کرد. زیرا به علت درصد بالای آب میوه جات در طول روز احساس تشنگی کمتری به شخص دست خواهد داد. استفاده بیش از اندازه از برخی مواد مثل غذاهای چرب، کشک، ته دیگ، آش در هنگام سحر ممکن است در طول روز شخص را دچار تشنگی کند.
رژیم غذایی برای سحر باید متنوع باشد و همه نیازهای شخص را بر آورده کند. اگر امکان داشته باشد در وعده سحر یک کاسه کوچک سوپ جو میل شود، زیرا به دلیل نوع کربوهیدراتی که دارد احساس گرسنگی را در طول روز به تعویق می‌اندازد. علاوه بر سوپ جو در سحر، از نان، سیب زمینی و برنج نیز می‌توان استفاده کرد.
#رمضان 96 # ماه رمضان # روزه و سلامتی # روزه بدون سحری # روزه بدون سحری خوردن # تغذیه ماه رمضان # رژیم غذایی ماه رمضان # سحری چه بخوریم # سحری چی بخوریم # وعده سحری # روزه بدون سحری چه خطری دارد #